Select Page

Gospodarski krog: Kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje ter za digitalno preobrazbo morata podpirati vključitev predmeta RIN v šole

7. oktobra 2024

Stališče

Gospodarski krog, ki ga sestavljajo gospodarska in kmetijska združenja ter organizacije, se pridružuje stališču GZS, da je uvedba obveznega predmeta računalništva in informatike (RIN) ključnega pomena za prihodnost Slovenije. Ne le, da bo to zagotovilo potrebno digitalno znanje za mlade, ampak bo tudi omogočilo konkurenčno prednost slovenskega gospodarstva, ki se mora prilagoditi hitro razvijajočemu digitalnemu svetu. Sodobna digitalna družba temelji na znanju, inovacijah in trajnostnem razvoju, kar lahko dosežemo le z ambicioznimi sistemskimi spremembami v izobraževanju.  Prav zato tudi Gospodarski krog poziva vlado, da pri izbiri ministra za digitalno preobrazbo in za vzgojo in izobraževanje upošteva kandidate, ki imajo širše razumevanje problematike in bodo podprli uvajanje obveznega predmeta računalništva in informatike v osnovne in srednje šole. Le tako bomo lahko zagotovili, da bo izobraževalni sistem sledil hitrim spremembam v svetu in ustrezno pripravil mlade na izzive prihodnosti.

1. Ključna potreba po digitalnih kompetencah za prihodnost gospodarstva

Gospodarski krog izpostavlja, da Slovenija trenutno že zaostaja za evropskim povprečjem na področju digitalizacije, kar ogroža njen razvoj in inovacijsko sposobnost. Pomanjkanje digitalno pismenih kadrov, zlasti strokovnjakov s področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), predstavlja resno oviro za podjetja pri uvajanju novih tehnologij, povečevanju produktivnosti in prilagajanju na globalne trende. Brez hitrih in sistemskih ukrepov, ki bodo vključevali tudi izobraževanje na področju računalništva in informatike od osnovnošolske ravni naprej, bo Slovenija še  bolj zaostala na področju ključnih kompetenc za prihodnost.

2. Digitalizacija kot pogoj za trajnostni razvoj in družbeno blaginjo

Uvajanje obveznega predmeta računalništva in informatike ne pomeni le tehnološkega napredka, temveč tudi izobraževanje mladih za življenje v digitalnem svetu. Posledično to zmanjšuje njihovo ranljivost za digitalne manipulacije in povečuje njihovo osebno varnost na spletu. Hkrati pa so v digitalno pismeni družbi posamezniki bolj vključeni v procese odločanja, kar vodi do bolj demokratičnih in trajnostno naravnanih odločitev. Gospodarski krog prepoznava, da digitalno izobraženi državljani prispevajo k bolj vključujoči in trajnostni družbi, kar je ključni strateški cilj Slovenije.

3. Potencial za inovacije in razvoj visokotehnološkega gospodarstva

Podjetja in gospodarstvo potrebujejo visoko usposobljene strokovnjake, ki bodo znali izkoristiti prednosti umetne inteligence, oblačnih rešitev, kibernetske varnosti in drugih digitalnih tehnologij. Uvedba predmeta računalništva in informatike v izobraževalni sistem bo spodbudila zgodnje zanimanje za tehnološke vede in inovacije med mladimi. To je pomembno za razvoj visokotehnoloških podjetij, start-upov in raziskovalnih centrov, ki so ključni motorji gospodarskega napredka. Mladi z osnovnim znanjem RIN bodo bolje pripravljeni za kasnejše študije na tehničnih fakultetah in bodo lahko hitreje prispevali k razvoju novih digitalnih rešitev, s čimer bo Slovenija postala konkurenčnejša v globalnem merilu.

4. Sistematični pristop kot pogoj za dolgoročno konkurenčnost

Gospodarski krog podpira poziv GZS, da je nujna celovita reforma šolskega kurikuluma, ki bo predmet računalništva in informatike uvedla kot obvezen predmet skozi celotno osnovno in srednješolsko izobraževanje. To je edini način, da zagotovimo sistematično opremljanje mladih s ključnimi digitalnimi veščinami. Gospodarski krog poziva vlado in državni zbor, da pri izbiri novih ministrov za vzgojo in izobraževanje ter za digitalno preobrazbo upoštevajo njihovo naklonjenost podpori obveznemu izobraževanju na področju računalništva in informatike in zato izbiro izvedejo skrajno premišljeno.