“Gre za pomembno odločitev kitajske vlade, ki bo slovenskim podjetjem olajšala poslovno sodelovanje s Kitajsko ter ustvarila nove priložnosti za poglobljene gospodarske izmenjave,” je dejala izvršna direktorica GZS za strateški razvoj in internacionalizacijo mag. Marjana Majerič ob objavi informacije, da slovenski državljani ne bodo več potrebovali vizuma za vstop na Kitajsko do 15 dni.
Številčno rekordna vladno-gospodarska delegacija, ki je aprila obiskala Kitajsko ob obisku podpredsednice vlade in ministrice za zunanje in evropske zadeve Tanje Fajon, je pokazala, da se slovensko gospodarsko še kako zanima za delovanje na kitajskem trgu in je tako nedvomno prispevala k prepoznavnosti Slovenije na Kitajskem.
“Slovensko gospodarstvo je izvozno orientirano. Zato je aprilski obisk delegacije pokazal, da smo resno zavezani sodelovanju s Kitajsko, pa tudi z ostalimi trgi sveta. Politika potovanj brez vizumov bo nedvomno okrepila naše gospodarske vezi, saj podjetjem omogoča lažji dostop do trga in ponuja več priložnosti za razvoj sodelovanja. Novembra pripravljamo kar dve novi gospodarski delegaciji, ki bosta nadaljevali odpiranje priložnosti na tretjih trgih za slovensko gospodarstvo,” je bila jasna Majerič.
Tako se bo prva delegacija, ki bo odpotovala na Kitajsko ob priložnosti obiska ministra za gospodarstvo, tehnologijo in šport Matjaža Hana, udeležila tudi največjega uvoznega sejma na Kitajskem, China International Import Expo 2024 v Šanghaju, poleg tega pa bo imela bogat program, vključno z investicijsko konferenco, individualnimi B2B sestanki za udeležena podjetja ter obiski visokotehnoloških kitajskih podjetij. V okviru priprav na delegacijo bodo v Ljubljani med 8. in 10. oktobrom potekali Dnevi dobaviteljev za avtomobilsko industrijo, predstavniki kitajskih podjetij pa bodo obiskali tudi GZS. Druga gospodarska delegacija bo spremljala ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Matejo Čalušić. Obiskala bo Mednarodni sejem ProWine, kjer bodo zastopani tudi slovenski vinarji. Tako v Pekingu kot v Šanghaju pa se bodo podjetja udeležila poslovnih konferenc, individualnih B2B sestankov ter obiskov podjetij.