Z vidika evropskega in slovenskega gospodarstva je v luči prihodnje usmeritve politike novega predsednika ZDA pomembno, da ZDA ne vpeljejo novih mehanizmov, ki bi prispevali k selitvi proizvodnje iz Evrope v ZDA, kot bi denimo bili uvedba ali dvig carin na uvoz evropskih proizvodov, ter drugih ukrepov, ki bi spodbujali selitev proizvodnje in bili v nasprotju z načeli WTO oziroma principi proste trgovine. Zelo pomembni bodo tudi ukrepi na področju energetike oziroma pristopa do črpanja nafte in zemeljskega plina, ki sta za Evropo pomembni uvozni postavki. V interesu EU-27 je seveda zanesljiva dobava in konkurenčna cena.
Upoštevati je potrebno, da so ZDA za EU-27 kot celoto najpomembnejša partnerica pri izvozu blagu in druga najpomembnejša pri uvozu. EU-27 ima tradicionalno visok trgovinski presežek pri trgovini z blagom z ZDA, vendar primanjkljaj pri storitvah, ki je povezan tako s poslovnimi storitvami, intelektualno lastnino, finančnim sektorjem kot IKT sektorjem, kjer imajo ZDA v povprečju večjo konkurenčno prednost kot ponudniki iz EU-27. S presežkom v plačilni bilanci pa EU-27 kot celota investira v ZDA v obliki portfeljskih vlaganj – nakupa državnih obveznic, kar pozitivno vpliva na nizke stroške zadolževanja v ZDA. Tuje neposredne investicije so vzajemno visoke med obema gospodarstvoma, pri čemer so ameriške v EU-27 nekoliko višje kot evropskih v ZDA.
Slovenija je v zadnjih 12 mesecih, do konca septembra, v ZDA neposredno izvozila za 908 mio EUR blaga, kar je 27 % več kot pred tremi leti. Po vrsti blaga je izvoz blaga zelo diverzificiran, saj 22 % predstavljajo različni industrijski stroji, 9 % železo in jeklo, 8 % znanstveni instrumenti, 6 % kovinski izdelki in 6 % vozila.