Bojan Ivanc, glavni ekonomist GZS, izpostavlja, da se v slovenski avtomobilski industriji na uvedbo začasnih dodatnih carin za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske pojavljata dva odziva. Podjetjem, ki so dobavitelji evropski avtomobilski industriji, že padajo naročila. Carine bodo spodbudile premik kitajske proizvodnje električnih avtomobilov v Evropo ali njeno bližino (Turčija), kar bo predstavljalo priložnosti za slovenske dobavitelje, da se vključijo v dobavne verige.
Po drugi strani pa bodo carine škodovale prodajalcem kitajskih električnih vozil v Sloveniji, saj imajo učinek “škarij” – če uvoznik dvigne cene, to vpliva na prodajo, če pa se odpove 3/4 marže, posluje z izgubo. “Odločitev o uvedbi carin na kitajska električna vozila je posledica ugotovitev, da ta uporablja vrsto subvencij, ki so neskladne s pravili Svetovne trgovinske organizacije (WTO). Ivanc pričakuje, da bo njihova uvedba zmanjšala število uvoženih električnih vozil iz Kitajske.